Hoppa till innehåll
Logotyp för fortnox.annytab.se

OpenCart

Du köper vår OpenCart integration via Fortnox och kan aktivera din integration när du har skickats till den här sidan via Fortnox. Du kan endast aktivera din integration när du skickats hit via Fortnox med en auktorisationskod, du har 10 minuter på dig att aktivera din integration innan auktorisationskoden blir ogiltig. Du behöver normalt sätt bara aktivera din integration en gång, undantaget gäller om din integration har varit inaktiv (inga förfrågningar) under 30 dagar. Om din integration har blivit avaktiverad så måste du aktivera denna igen.

Du aktiverar din integration genom att logga in eller skapa ett konto. Om du redan är inloggad så klickar du på knappen "Aktivera integration". När du har aktiverat din integration kan du ansluta din OpenCart butik till Fortnox genom att ange e-post och lösenord i inställningarna för din integration i OpenCart. Du kan läsa mer om integrationen mellan OpenCart och Fortnox lite längre ner på sidan.

Begär auktorisationskod

Du kommer att bli ombedd att logga in på ett konto hos Fortnox. När du skickas tillbaka till denna sida igen måste du aktivera din integration för att hela processen skall kunna slutföras.

OpenCart integration

Det här är en integration mellan OpenCart och Fortnox som finns som ett tillägg i OpenCart ( Hämta Fortnox Integration här) som kan användas för att exportera ordrar från OpenCart till Fortnox och för att synkronisera lagersaldon mellan OpenCart och Fortnox. Denna integration innebär automatisk export av ordrar från OpenCart till Fortnox, möjlighet till ytterligare automatisering och synkronisering av lagersaldon mellan OpenCart och Fortnox. Artiklar och kunder läggs till eller uppdateras i Fortnox vid export av ordrar. Konton, leveransvillkor, betalningsvillkor, leveransmetoder, valutor och enheter kommer att läggas till Fortnox om de inte redan finns.

Syftet med denna integration mellan OpenCart och Fortnox är att minska manuellt administrationsarbete. Alla processer loggas för att du skall se vad som händer och för att underlätta felsökning. Du kan exportera ordrar, exportera lagersaldon, importera lagersaldon och rensa loggar via administrationsgränsnittet eller automatiskt via Cron-jobb. Du kan också välja att ytterligare automatisera exporten av ordrar genom att skapa faktura för order (1), bokföra faktura och skapa inbetalning (2) eller automatisera fullständigt genom att skapa faktura, skapa inbetalning och bokföra både faktura och inbetalning. Om du har aktiverat lagerhantering i Fortnox måste du gör inställning för order genom att aktivera (Markera "Lagerhantering klar" automatiskt vid Skapa faktura) och inställning för faktura genom att aktivera (Markera "Lagerhantering klar" automatiskt vid Bokför) för att automatiseringen skall fungera.

  • Automatisk export av ordrar från OpenCart till Fortnox
  • Automatisera skapandet av faktura, registrering av inbetalning och bokföring av faktura och inbetalning i Fortnox
  • Uppdatering av kunder och artiklar i samband med export och import
  • Konton, leveransvillkor, betalningsvillkor, leveransmetoder, valutor och enheter kommer att läggas till Fortnox om de inte redan finns

Denna integration fungerar för OpenCart 3 och OpenCart 4. Du köper integrationen via Fortnox, aktiverar den på den här hemsidan och laddar gratis ned tillägget till OpenCart via OpenCart Extension Store ( Hämta Fortnox Integration här).